Sunday, June 10, 2007

Itqan Dah Terbit......
Pertama kali aku nak ucap tahniah kepada team Itqan kerana berjaya menerbitkan lagi majalah rasmi PPMS buat kesekelian kalinya. Walaupun penerbitannya kali ni terlewat dari jangkaan. Tapi kesungguhan kalian harus dipuji. Cuma lepas ni jangan lewatkan lagi yer. Bagi aku pula, Itqan kali ni sangat-sangat aku tunggu. Pada Itqan kli ni menyiarkan artikel tulisan aku. Rasa gementar pulak. Sebab ni la kali pertama aku menulis untuk majalah rasmi Persatuan kat sini. Bukan tak pernah menulis artikel, tapi kali ni lain sikit. Dalam artikel kali ni, aku bawa banyak dalil dari Al-Quran dan Hadis Rasulullah. Aku risau orang payah faham. Sebab aku ada jumpa tok guru aku kat sini ataupun lebih kurang penasihat tak rasmi bagi aku dan aku bertanya pendapat dia tentang artikel aku, dia jawab “ Artikel macam anta tulis memerlukan kefahaman yang tinggi. Susah nak jumpa penulis macam anta lagi. Hanya orang yang tertentu sahaja faham tulisan anta ”. dan dia pun ucap tahniah kat aku dengan artikel aku kali ni. Aku nak rasa bangga pun tak boleh la. Sebab ramai lagi penulis-penulis yang hebat dari aku. Banyak lagi yang aku harus belajar untuk memperkemaskan tulisan aku. Entahlah, hati ni teringin sangat nak jadi penulis. Penulis yng mengajak manusia kearah kebaikan. Aku harus belajar lagi bagaimana nak sampai maksud aku melalui tulisan aku. Yer lah, dah penasihat aku kata, hanya orang tertentu memahami tulis aku. Apa yang aku ingin, aku nak semua pembaca memahami tulisan aku. Musim cuti panas kali ni aku dah da program. Kali ni aku nak siapkan dua buah buku yang bertajuk “ HIKMAH MENDIRIKAN SEMBAHYANG dan MENGEMBALIKAN KEDAULATAN ISLAM ”. Aku berdoa agar niat aku ni terlaksana. Kepada semua sahabat, nantikan kemunculan buku ni. Dan aku berharap pembaca dapat ambil manafaat dari tulisan aku. Dan aku akan terus menulis selagi mampu untuk Itqan.
Terima Kasih Buat Team Itqan Kerana Menyiarkan Artikel Aku............
(“ Ya Allah, kau tetapkanlah hati aku di jalanMu. Jauhkanlah aku dari sikap bangga diri. Segala-galanya dariMu. Aku hanyalah insan kecil yang mengharap keredhaanMu. Maklbulkanlah impianku ni Ya Rabb ” Dan artikel aku dalam Itqan bertajuk KEADILAN SUATU TUNTUTAN. .)

1 comment:

banggugar said...

salam,

mana ITQAN.. kata nak bagi aku baca..

simpan bawah bantal baca sorang2 ka

(",)