Thursday, June 7, 2007

Syukur Kepada Allah.....
Syukur kepada Allah tuntutan kepada semua umat islam. Kita semua mestilah sentiasa bersyukur kepadaNya. Sebab Allah kan Pencipta kita. Kepada sapa kita nak bersyukur kalau bukan kepada Dia???..Entahlah, kenapa aku nak tulis tajuk ni kali ni. Apa yang aku nak ceritakan tentang kehidupan aku kat sini. Kalau dulu mak aku bagi RM1000 kat aku, aku belanja dalam masa 3 bulan jer. Tapi tahun ni, mak aku bagi sebulan RM200 jer kat aku. Alhamdulillah, sentiasa cukup. Aku pun kadang-kadang rasa pelik gak. Macam mana boleh cukup dengan duit sebanyak tu??? Tapi inilah rahmat Allah. Tapi kadang-kadang tu aku pinjam gak duit umah. Malas nak g bank kerap-kerap. Aku pi bank pun sebulan sekali. Jadi pinjam la kt umah dulu. Cukup bulan aku bayar. Bukan pinjam sebab tak cukup duit tapi macam aku cerita tadi la. Malas nak g bank kerap-kerap. Mungkin duit ni aku belanja kearah kebaikan. Tu yang cukup tu. Rasa-rasanya kot. Mak aku pun pelik gak, selalu tanya, cukup ker duit banyak tu??? Aku harap rahmat Allah ni berpanjangan buat aku. Ye lah, kadang-kadang bila jalan, ada jer arab baik hati bagi aku duit. Bila naik servis (pengangkutan awam) ada jer yang baik hati tolong bayar kat aku. Terima kasih banyak-banyak. Semoga yang baik hati ngan aku tu, dirahmati Allah selalu.
( Ya Allah, Kau rahmatilah orang yang baik hati sesama umat islam)

1 comment:

banggugar said...

salam,

aku rasa pasai hari tu hang belanja aku kebab kot..

kalau nak berkat lagi.. belanja la lagi..

insya Allah berkat selalu

(",)