Wednesday, July 4, 2007

Selamat Berjuang Sahabat-sahabatku Di Bumi Malaysia....
Tahun ni, ramai pelajar malaysia di syria pulang ke tanah air. Ada yang pulang kerana sudah tamat pengajian, ada pula yang pulang bercuti, dan juga yang pulang untuk mendirikan rumah tangga dan sebagainya. Tapi aku tak balik tahun ni. Sebab tahun lepas aku dah balik. Cukup lah balik tahun lepas. Biarlah aku habiskan pengajian dulu baru balik. Dah tak lama dah kat sini. Lagipun tahun ni aku dah rancang nak menunaikan umrah bersama sahabat baik aku. Dah daftar nama dah. Cuma sekarang hanya tunggu visa keluar sahaja. Kat sini aku cuma nak ucapkan kepada teman-temanku yang pulang ke tanah air, selamat berjuang menegakkan kebenaran di sana. Macam hari ni, sahabat serumah aku, hassan pulang ke malaysia. Dah 5 tahun dia tak balik. Semoga dapat menempuhi alam baru kat malaysia. Dan jangan lupa, masyarakat mengharapkan orang yang cerdik pandai dalam islam untuk memperbaiki mereka. Ust Firdaus pernah berkata dalam satu forum minggu lepas, dia cakap masyarakat malaysia sangat dahagakan ilmu. Jadi, pelajar islam la yang akan menyedarkan mereka. Jangan hanya nak berjalan sahaja. Bila balik sini, bawalah buah tangan dari malaysia untuk kami kat sini yang tak balik.
( Selamat pulang dan berjuang dan selamat kembali ke syria nanti )

1 comment:

banggugar said...

salam,

hang tak balik kan??

boleh belanja aku nasi mandi la..

hehehe
(",)