Friday, June 1, 2007



Pilihnraya Parlimen Syria...
Pada 22 April 2007 lepas ada satu program besar kat sini. Pilihanraya Majlis Parlimen Syria telah berlansung dengan meriah. Macam pilihanraya kat Malaysia. Masing-masing berkempen untuk memenangkan calon pilihan. Tak terkecuali yang bertanding adalah pensyarah aku.Pensyarah aku ni Dekan Kuliah Syariah tempat aku ngaji. Syeikh Dr Abd Salam Rajih namanya. Mula-mula aku tak berapa percaya yang syeikh aku ni bertanding, tapi bila dah tengok poster dia, sungguh aih, dia bertanding. Ye la, dalam kelas dia tak pernah cerita pun. Alhamdulillah, beliau telah menang. Tapi yang seksanya, beliau terlalu sibuk ngan jawatan ahli parlimen, kelas pun dah tak masuk. Tup-tup, bila kami tanya, “sampai mana masuk, syeikh, periksa nanti???” ( subjek yang beliau ajar ), beliau terus cakap “satu kitab”. Mampos aku. Ye la, dah la subjek Undang-undang Perkahwinan. Aku pula tak kawin lagi. Kalau aku macam Zulhimi, tak pelah kot. Mati aku. Tapi, aku bangga sebab pensyarah aku menang. Bermakna bakti beliau pada rakyat syria dibalas. Semoga Syeikh terus berbakti pada agama, bangsa, dan negara.
( Undilah Calon yang berjiwa islam...Membangun bersama Islam )

No comments: