Thursday, April 2, 2009


KENALI CALON BN BUKIT GANTANG.....

Umno/BN menggunakan poster 'Mohon Restu Rakyat' dalam kempen PRK Bukit Gantang kali ini.Ungkapan begitu sangat menarik perhatian sesiapa sahaja.

Ada poster Najib dengan kalimah tersebut; orang ramai mudah faham perlunya Najib memohon restu rakyat supaya di terima sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-6.

Najib punyai rekod yang amat buruk.Najib dikaitkan dengan skandal rasuah yang berat-berat sewaktu menjawat Menteri Pertahanan.Dia juga didakwa terlibat dengan pembunuhan model Altantuya.Sehingga kini Najib tidak dapat menyakinkan rakyat bahawa dia 'bersih'.
Lantaran itu, Najib mengambil kesempatan untuk merayu dan memohon restu rakyat dalam kempen Bukit Gantang ini supaya, walau macam mana jahat dan buruk kelakuaknnya itu, terimalah dia sebagai PM Malaysia.

Ada pula poster siZambry dengan kalimah yang sama- Mohon Restu Rakyat! Ini lagi satu pelesit yang cuba mengambil kesempatan untuk merayu agar rakyat Perak menerimanya sebagai Menteri Besar Perak!
Ah! rupa-rupanya dia sedar yang rakyat Perak rejek dia sebagai MB yang sah dan dia terpaksa menagih pengiktirafan sebagai MB melalui kempen PRK Bukit Gantang! Haram tetap haram!
Apa benarkah Calon yang akan bertanding ini, memohon restu rakyat di Bukit Gantang kerana dia mempunyai rekod salah laku yang terlalu parah sewaktu berkhidmat hampir 10tahun sebagai Setiausaha Majlis Perbandaran Manjung?

Khabarnya lagi, dia telah diarahkan supaya bersara lebih awal kerana rekod buruk yang teramat sangat sewaktu disitu.
Antaranya :

Perasuah Tegar
* Sepanjang dia menjawat jawatan Setiausaha Majlis Perbandaran Manjung, 5 kali Majlis Perbandaran Manjung disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) kerana Tender Majlis Perbandaran M*nj*ng hanya diberikan kepada rakan-rakan terdekat.

* Hotel Crystal Sitiawan adalah diantara premis perniagaan yang mempunyai tunggakan hutang Cukai Taksiran berjumlah puluhan ribu tetapi tiada tindakan diambil oleh Majlis Perbandaran Manjung semasa dia menjadi Setiausaha Majlis Perbandaran Manjung. Puluhan Kilang/Premis Industri di kawasan Majlis Perbandaran Manjung beroperasi tanpa lesen tetapi tiada tindakan diambil.

"Sexual Harrasment" (Gangguan Seksual)

* Beberapa kakitangan wanita Majlis Perbandaran Manjung seringkali diajak untuk tidur bersama termasuk seorang yang hanya mahu dikenali sebagai Puan "R".

* Seseorang itu memerlukan sekeping Ijazah untuk layak memegang jawatan Pegawai Pentadbiran Majlis Perbandaran Manjung tetapi hanya dia sahaja yang tahu bagaimana Puan "H" yang hanya berkelulusan SPM sahaja layak memegang jawatan tersebut.

* Anugerah Pekerja Cemerlang seringkali dinobatkan kepada Setiausaha Khas beliau Puan "A" yang seringkali dikaitkan sebagai mempunyai hubungan "sulit" dengan beliau.

* Dia seringkali ke Sempadan Thailand untuk mencari "sesuatu". boleh semak rekod keluar masuk di Pasportnya untuk pengesahan (kecualilah beliau keluar masuk melalui jalan yang tak sah).

Salahguna Kuasa

* Seringkali ditegur dan beberapa kali menerima Surat Peringatan dari Yang Dipertua Majlis Perbandaran Manjung kerana menggunakan kenderaan Majlis Perbandaran Manjung untuk parti (UMNO).

* Pernah disiasat Badan Pencegah Rasuah kerana Kediaman Rasmi Majlis Perbandaran Manjung di Sitiawan yang didiaminya diubah suai sehingga melibatkan kos yang mencecah hampir Setengah Juta Ringgit Malaysia dan akhirnya beliau berpindah ke rumah sewa di Taman Venice Of Perak, Seri Manjung.

Demi kesejahteraan Rakyat Perak, Insya-Allah dalam masa tedekat ini, kami Rakyat Perak pendukung kebenaran akan membongkarkan lebih banyak lagi kisah dia dalam Siri Ke-2..!

Kalau kita memberikan undi kita kepada mereka, bermakna kita merestui salah laku dan kemungkaran yang telah mereka lakukan selama ini.Tunjukan ketegasan kita yang menentang kezaliman dan rasuah dengan mengundi Nizar, calon Pakatan Rakyat dengan memangkah lambang PAS

No comments: