Thursday, May 24, 2007

Aku Gembira Hari ini...
Apa yang buat aku gembira hari ini??? Rasa-rasanya aku dah macam dulu. Aku bukan nak riak. Mungkin aku terlalu seronok, gembira dan tak tau la apa lagi nak cakap. Semalam aku bersolat jemaah 5 waktu di masjid. Aku rasa dah lama tinggalkan masjid. Kalau pergi pun nak solat jumaat jer.Tak pun bila habis kuliah (kat universiti),aku tunggu kat masjid. Tak berasa langsung nak pergi masjid kalau-kalau musim cuti. Tak pun,aku akan ke masjid bila ada pengajian oleh Syeikh-Syeikh kat sini. Dulu aku kerap ke masjid. Setiap waktu, aku pasti bersolat jemaah di masjid. Tak kira la subuh ke, zohor ke, asar ke, maghrib ke, mahupun isya’.Ya Allah, ampunkanlah kelalaian hambamu ini. Kelekaan mengejar keduniaan hinggakanku hampir melupaimu.Aku harap, aku macam dulu. Sentiasa bersolat jemaah di masjid. Ya Allah kau tetapkan pendirian hambamu ini.Amin....
( nasiblah aku masih kenal mana pintu masjid )

No comments: