Tuesday, March 26, 2013

Meninggalkan apa yang harus di tinggalkan

Ya Allah, rasanya hampir bertahun aku tidak menulis di dalam blog kesayanganku ini. alasan yang selalu dibuat-buat dalam hati ini adalah sibuk, sibuk, sibuk dan sibuk. benarkah aku sibuk???mungkin dan hampir tidak sesibuk para pimpinan yang walaupun sibuk namun masih mampu menulis buku, menterjemah kitab, mentelaah buku, menyusun gerak kerja dan sebagainya. aku akui bahawa sifat malas yang meruntui semuanya agar jari ini berat untuk menanip sesuatu yang boleh membawa kepada kebaikan. Ya Allah, bertahun aku melakukan maksiat yang mungkin tidak aku sedari. jiwa manusia yang imannya terkadang naik, dan terkadang berkurangan. Ya Allah, ampunilah segala salah silap ku, ampunilah segala doasa-dosaku. Aku pasti meninggalkan segala larangan mu pada kali ini dan seterusnya. Ya Allah, bimbinglah aku ke arah keredhaanMu ya Allah. Cukup dahului intro yang pertama pada tahun ini. Sesungguhnya aku ingin bertaubat dari segala salah dan silap tahun-tahun sebelum ini dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi.

No comments: