Wednesday, August 27, 2008


Salam....
Rasanya dah lama aku tak menulis dalam blog kesayanganku ini.Maklumlah, bertambah kerja.Apatah lagi kurang dari 2minggu aku akan pulang ke tanah air yang tercinta.Ada teman-teman yang memahami aku meminta aku menulis tentang analisis dan pemerhatian aku sepanjang perjalanan pilihanraya kecil Permatang Pauh yang aku singkatkan menjadi PRKPP.Bukan tak mau menulis tapi takut tak kena tempat.Maklumlah nak menulis tentang analisis sesuatu perkara memerlukan seseorang itu berada di dalam situasi tersebut.Permatang Pauh beribu kilometer dari tempat aku berada sekarang.Namun ada yang tetap memberi semangant nak aku menulis jugak.Aku amik keputusan insya allah aku akan menulis hasil dari pembacaan aku di internet, maklumat-maklumat yang aku perolehi dari informer-informer aku di Malaysia dan sebagainya.Aku berdoa agar analisis dan pemerhatian aku menjadi satu bahan rujukan yang akan mematangkan Pakatan Rakyat.Mungkin juga boleh diistilahkan sebagai kritikan membina,pada masa yang sama analisis ini akan menjadi racun yang akan membunuh BN dan UMNO yang semakin terdesak dengan keputusan dan signal dari rakyat yang sudah bersedia mengkuburkan BN dan UMNO dari persada politik tanah air Malaysia yang tercinta.Sama-sama kita berdoa.Cuma analisis awal yang boleh aku cakapkan disini, saluran 1 dan saluran 2 yang selalunya kita ketahui adalah saluran golongan orang-orang veteran yang masih pekat dengan parti perikatan (walaupun sudah ditukar menjadi gabungan BN).Apa yang menariknya, saluran ini yang memenangkan Dato' Seri Anwar Ibrahim pada pilihanraya kali ini. Saluran 3 dan saluran 4 yang sinonim dengan golongan muda yang memenangkan Pakatan Rakyat pada pilihanraya lalu agak tenggelam berikutan ada sesetengah majikan tidak memberikan cuti menyebabkan golongan ini susah untuk keluar mengundi. Mesej ini jelas menunjukkan orang-orang lama sudah tidak termakan dengan dakyah BN dan UMNO yang mengatakan kalau mengundi pembangkang akan kembali seperti zaman jepun,makan ubi kayu rebus dan sebagainya. dakyah-dakyah seperti ini membuatkan golongan-golongan veteran takut membuat perubahan.Tapi kali ini,UMNO dan BN sudah kehilangan idea dan taktik.Bahkan ahli-ahli mereka pun dilaporkan mengundi PKR.Banyak lagi analisis dan pemerhatian aku tentang perjalanan PRKPP.insya Allah dalam masa terdekat ini, aku akan keluarkan analisis dan pemerhatianku tentang ini.Semoga allah membantu aku dan membantu kemenangan islam. Allahu Akbar 3x !!!!!

No comments: