Sunday, June 15, 2008

PEPERIKSAAN DAH TAMAT DAN MASA DEPANKU......
Hari ni, keputusan peperiksaan dah keluar.Alhamdulillah,keputusan agak memuaskan.Walaupun sedikit terkilan dengan pencapaian aku kali ni.Teringin nak sangat pegang mumtaz,tapi apakan daya,usaha dah berusaha.Setakat jayyid jiddan jer yang mampu aku perolehi.Dapat jer keputusan,terus call famili aku.Bagitau keputusanku.Aku tipon rumah,tak ada orang angkat.Terus aku call abah kat pejabat.Ingat nak call pejabat abah,tapi takut abah tak ada kat pejabat.Tak pun mesyuarat.Fikir punya fikir,tipon handset abah jer lah.Nasib abah tak ada keje apa.Boleh gak la sembang ngan abah.5 minit jer sembang ngan abah sebab tak tau nak sembang lebih-lebih ngan abah.Cuma bagitau keputusan,pastu adalah sikit-sikit sembang ngan abah.Lagipun tak nak ganggu abah.Takut abah ada keje lagi.2,3 hari lepas tu,baru tipon umah.Tapi macam besalah,adik aku yang angkat fone setiap kali aku call dan seperti besa gak,aku terus minta nak cakap ngan mak.Dah cakap ngan mak,macam-macamla yang disembangkan.Pasal keputusan peperiksaan,perkembangan terkini setelah bertanya khabar famili semua.Selalunya aku call, paling kejap pun setengah jam.Tapi kali ni,sempat sembang ngan mak hanya 10 minit jer.Sebab mak sibuk dah la ni.Mesyuarat merata.Nak buat macam mana.Dah pegang jawatan macam-macam lepas Kedah diperintah oleh PR.Jadi AJK Jawatankuasa Bencana Alam Negeri la, jawatan NISA' Negeri lagi, dan macam-macam la.Maknjang bagitau, mak dah pegang 10 jawatan.Bila ku tanya mak, mak gelak-gelak jer.Tak nak bagitau.Dan banyak kali aku tengok mak dalam program PAS.Sembang ngan mak kejap jer.Sebab mak nak g mesyuarat plak.Tak perlah.Seminggu lepas tu,aku call mak sekali lagi.Kali ni baru puas sembang.Aku nak sembang ngan mak,sebab lepas jer keluar keputusan,aku dapat 2,3 tawaran keje kat Malaysia.Saja nak tanya pendapat mak.Dengar jer pasal keje,mak terus cakap, tak payahlah.Tumpu sampai habis ngaji dulu.Alahai.Tak Perlah.Tapi,bila jer abah dengar pasal ni,terus abah cakap,selagi umur tak cukup 25tahun,jangan berhenti ngaji.Abah siap bagi warning lagi.Tapi aku dah pun set dalam kepala aku,nak habiskan pengajian fakulti Syariah Dan Undang-undang aku dulu.Ada baki lagi 5tahun aku kat sini.Ok la tu.Abah cakap, pasal kewangan jangan risau.Bukan nak cakap famili aku orang berada.Tapi alhamdulillah,sebulan sebelum imtihan,aku call mak.Mak bagitau berita gembira.Abah dah disahkan jawatan baru.Naik ke A.R.O kat MARDI Bukit Tangga.Jadi,gaji abah pun dinaikkan la.Aku terus melawak ngan mak,boleh la mak bagi sebulan RM500 perbelanjaan kat sini.Mak cakap,abah dah rancang nak bagi camtu.Alhamdulillah.Tapi sekarang ni,minyak pulak dinaikkan.Tak tau la macam mana.Nak minta sebulan RM500 pun,aku jadi segan.Entahlah,macam-macam aku fikirkan.Perbelanjaan adik-adik lagi,keluarga la.Lagipun tahun ni,aku nak balik.Duit tiket lagi.Ya Allah,Bantu la kami.!!!
( Aku sentiasa berdoa agar keluarga aku dimurahkan rezeki dan semoga masa depan aku sentiasa cerah....Amin )

1 comment:

kieron said...

next time,tiap kali call family...jgn lupe call sy tau...hehe.
gurau je..tp kalo nk call amatlh dgalakkn...hee(",)