Saturday, July 17, 2010


Salam Kerinduan….

Mungkin ini lafaz yang sesuai aku gunakan pada kali ini. Apa yang nak aku jelaskan bahawa kerinduanku pada my web blog aku yang sudah berserawang dan ditumbuhi lalang dan juga semak-semak kerana sudah lama tidak aku peduli. Entah kenapa aku sering bersikap begini. Padahal dahulu, setiap hari aku pasti akan menaik tarafkan web blog aku. Nak kata tak buka internet, tipulah. Dalam seminggu pasti aku buka juga. Sekurang-kurangnya mengetahui perkembangan politik Malaysia yang menjadi minat aku. Bahkan aku sering menaik tarafkan web blog ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lada kerana aku adalah pegawainya. Yang mengherankan tiada keinginan dari diriku untuk menaik tarafkan blog aku sendiri. Kali ini aku akan cuba bersikap istiqomah menaik tarafkan blog aku untuk kepuasan diri sendiri. Mungkin juga untuk santapan teman-teman yang dekat dengan aku untuk mengetahui perkembanganku dan cerita-cerita yang menarik dariku.

Aku berada di negara yang banyak pulau. Bahkan paling banyak umat Islam. Ada cerita-cerita menarik yang aku akan kongsi disini. Dan Insya Allah, tidak akan aku tinggalkan perbahasan politik atau apa yang ada kaitan dengannya di dalam blog aku nanti. Doalah aku diberi semangat dan juga kesempatan untuk terus menulis. Jadikan penulisan sebagai wasilah penghubung saudara juga sebagai pedang pemotong kezaliman.

Semalam aku buka blog teman di Syria. Dari situ muncul semangat untuk aku naik tarafkan blog aku. Sedih rasanya apabila mengenang kenangan selama di Syria. Aku merindukan Syam, tempat yang membentuk diriku. Membentuk pengetahuanku tentang pelbagai perkara. Aku merindukan Syam...ya Allah, kau perkenankanlah hajat aku untuk menjejakkan kaki lagi ke Bumi Syam....apabila aku buka laptop yang termampang gambar aku ketika di Qol’ah Halab, ya Allah...kadang-kadang mahu menitis air mata mengenang kenangan di sana..makan kebab syawi, syawarma....dan yang paling tidak aku lupakan, pengajian di sana. Hari selasa, pengajian Dr Wahbah Zuhaili. Hari Jumaat, Dr Bouti, hari Isnin, Syeikh Naem dan sebagainya....selepas zohor, pengajian Kitab Sohih Bukhari dengan Syeikh Sattar....dan juga teman-teman yang menyenangkan...oooiiiii, che mat, hassan su, hambali dan lain-lain....kangen......

Nantilah aku ceritakan...ini baru info atau mungkin ada istilah yang lebih bagus digunakan untuk mengambarkan bahawa ini adalah pengkhabaran awwalan.......

WE MUST SAVE MALAYSIA !!!!!

No comments: