Sunday, February 8, 2009


PERMAINAN POLITIK JIJIK DAN HINA BN DAN NAJIB RAZAK.

Seluruh rakyat Perak khususnya dan Malaysia amnya kembali menyaksikan permainan kotor, jijik dan hina dalam merebut kuasa di negeri Perak. BN-UMNO yang terkenal dengan sedemikian rupa telah membelakangkan hak rakyat dan perlembagaan untuk berkuasa kembali di Perak. Sudahlah dimalukan oleh rakyat pada 8 mac 2008, kemudian di Permatang Pauh da mutakhir di Kuala Terengganu, BN-UMNO masih dilihat lupa semua ini. Mereka bukan cuba untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepada mereka akan tetapi meranapkan sedikit sebanyak kepercayaan yang masih diberikan oleh seorang dua orang yang dangkal politik Malaysia. Bahkan kemasukan 2 orang ADUN pencacai PKR ke BN-UMNO yang masih bergelumang dengan tuduhan rasuah wang dan juga rasuah “ betina ” akan mengikis keyakinan seluruh dunia kepada pemimpin yang bakal menjawat jawatan no 1 Malaysia, Dato’ Seri Najib bin Abd Razak. Tun Dr Mahathir juga meluahkan rasa kekecewaannya apabila BN menerima kemasukan pencacai ke dalam BN. Mereka ini bukan sahaja mengkhianati undi rakyat bahkan menghina institusi Raja Perak. Seperti umum ketahui, selepas kemenangan PR di Perak, 2 orang ini juga yang menimbulkan pelbagai masalah antaranya keinginan pengkhianat Jamaludin Radzi yang begitu kebulur untuk memegang jawatan MB. Sehinggakan Sultan Perak memanggil semua ADUN PR dan mentanda tangani satu perakuan untuk taat setia kepada kerajaan PR dan jangan ada yang keluar dari PR kerana akan menimbulkan masalah kepada kerajaan. Hari ini, jelas lagi terang mereka lah yang mengingkari arahan DYMM Sultan Perak. Media elektronik dan cetak terus menyerang YAB Dato’ Seri Muhammad Nizar menuduh beliau yang menghina dan derhaka kepada Sultan. Lupakah kita apa yang berlaku di Terengganu dan Perlis selepas PRU-12??? Hari ini UMNO-BN cuba menjadi hero yang tidak ada maruah menyatakan mereka la yang mempertahankan institusi Raja berpelembagaan di Malaysia dan Perak.

Penulis cukup pelik kemanakah “ kemaluan ” najib merancang konspirasi meranapkan hak rakyat. Ini kah bakal Perdana Menteri Malaysia ke-6? Cukup tidak bermaruah dan tidak berakhlak. Dengan pendedahan demi pendedahan masalah rasuah, kronisme dan sehinggakan tuduhan pembunuhan Altantuya, Najib sudah lari jauh dari landasan seorang manusia yang berakhlak dan berjiwa rakyat. Dengan wajah yang tidk tahu malu mengumukan memperolehi majoriti mudah memerintah Perak. Padahal, keputusan Speaker untuk mengosongkan 2 kerusi DUN masih dalam peringkat mahkamah. Apakah sudah tersangat kebulur untuk memerintah sehinggakan tidak sempat untuk menunggu keputusan mahkamah atas 2 kes yang membelengu pengkhianat bangsa dan umat ini?

Di saat ini, apa yang harus kita buat adalah terus bersatu dan bersama menumbangkan hantu-hantu dan toyol-toyol gila kuasa. Bukan lgi mengeluarkan kenyataan yang akan mengguriskan hati sahabat kita. Seperti pesanan Dato’ Haji Mahfuz, jangan ada di kalangan ahli PAS yang berkata " inilah perangai orang keADILan ". "orang keADILan tak leh dipercayai ". Jangan sesekali kata macam tu. Adakah kita tahu dan lupa pemimpin PAS juga pernah lari dan masuk BN? Dato’ Nakahaie dulunya pimpinan PAS lari masuk BN. Adakah hendak kata PAS pun tidak boleh dipercayai? Yang salah mereka yang lari, menjadi pencacai, tali barut memusnahkan harapan rakyat kepada mereka sahaja bukannya kepada parti. Parti tetap parti dengan wadah dan perjuangan membela rakyat dan menegakkan Islam. Ketahuilah mereka lari keluar adalah takdir dan pertolongan dari Allah untuk bersihkan jamaah kita dari mereka yang gilakan kuasa dan tamakkan dunia. Sepatutnya kita bersyukur Allah mengeluarkan mereka ini dari jamaah kita.

Semalam umat Islam bermunajat dan mendirikan solat hajat agar Allah memberi pertolongan untuk mengekalkan kuasa kerajaan yang ingin menegakkan agama Allah di Perak. Ada yang berkata kepada penulis “ dah banyak kali kita solat hajat dan munajat ”. jawab penulis, “ bagi Allah segala-galanya mudah. Akan tetapi ketahuilah dihujungnya pasti ada hikmah yang tidak tersimpul oleh fikiran manusia. Dan ketahuilah sesungguhnya Allah suka mendengar rintihan dan doa dari hamba-hambanya. Bagi Allah, bila disebut “ Kun”, maka jadilah. ”. Bahkan penulis sendiri pun telah menitis airmata bila fikirkan ini adalah mahar perjuangan yang harus di bayar untuk mengakkan Islam dan terkenangkan situsi politik Perak. Terkadang kita di atas, tetapi dijatuhkan dengan perbuatan yang lebih dahsyat dari yahudi. Bagi penulis yang masih lemah dalam semua ini, membayangkan bagaimana perasaan Dato’ Seri Muhammad Nizar dalam menghadapi situasi genting ini. Penulis yang berkesempatan makan tengahari bersama beliau ketika kempen pilihanraya Kuala Terengganu mengenali beliau seorang yang lemah lembut, penyayang dan berkasih saying. Cara beliau duduk, makan, bersembang cukup menyentuh hati penulis dan mengangap beliau adalah bapa yang mithali. Hari ini, kerakusan pemimpin yang gilakan kuasa melaksanakan agenda yang cukup keji.

Sahabat-sahabatku seluruh dunia, ketika umat Islam Palestin berhadapan Israel dan Zionis, kta di Malaysia juga berhadapan pemimpin yang hampir menyerupai perangai yahudi laknatullah. Rampasan kuasa di Perak boleh disamakan dengan kejadian dan cubaan memusnahkan penduduk dan umat palestin oleh kerajaan Yahudi Laknatullah. Teruskanlah berdoa dan bermunajat untuk Allah membantu hamba-hambanya dalam menegakkan agamaNya. Jangan sesekali berhenti merintih, berdoa, bermunajat untuk kembalikan kuasa rakyat di Perak dan dibukakan hati DYMM Sultan untuk memperkenankan pembubaran DUN Perak.

TERUSKAN BERDOA, BERMUNAJAT, MERINTIH MEMOHON ALLAH MEMBUKA HATI DYMM SULTAN UNTUK MEMBUBARKAN DUN DAN MENGEMBALIKAN KUASA PEMILIHAN DI TANGAN RAKYAT….DAN POHONLAH AGAR ALLAH MUSNAHKAN BN DAN KERAJAANNYA..

ALLAHUAKBAR 3X!!!!!!

No comments: